Rikkumisest teavitamine
Tööalase tegevusega teatavaks saanud EL õiguse rikkumisest teavitada e-posti aadressil vihje@koduhooldus.ee
Suuliselt saab rikkumistest teavitada OÜ Koduhoolduse bürood vahetul kohtumisel. Kohtumise kokku leppimiseks helistada +372 6554 224.
Millest võib teavitada?
Tööalasest Euroopa Liidu õiguse rikkumisest teavitaja kaitse seaduse (TÕRTKS) § 2 lõike 1 tähenduses loetakse rikkumiseks tööalase tegevusega teatavaks saanud Euroopa Liidu õigusest tulenevate nõuete rikkumist samas lõikes nimetatud valdkondades.
OÜ Koduhoolduses saab teavitada järgnevates valdkondades toime pandud rikkumistest:
- eraelu puutumatuse ja isikuandmete kaitse;
- tooteohutus ja nõuetele vastavus;
- keskkonnakaitse;
- infosüsteemide turvalisus.
Tööalasest rikkumisest teavitajal peab olema põhjendatud alus arvata, et rikkumist on alustatud või see on lõpule viidud ning esitatud teave vastab tõele.
Loodud kanal ei ole mõeldud ebaõige või pahatahtliku teabe esitamiseks.
Kes võivad rikkumisest teavitada?
- OÜ Koduhoolduse töölepingulised töötajad;
- OÜ Koduhoolduses võlaõigusliku lepingu alusel tööd tegevad isikud;
- OÜ Koduhoolduses praktikal olevad isikud;
- OÜ Koduhoolduses lepingueelsetes läbirääkimistes olev või lepingut muul viisil ette valmistav isik või isik, kelle töösuhe on lõppenud.
Kuidas teavitada?
Tööalasest rikkumisest teavitamisel mõtle läbi kuidas anda informatsiooni võimalikult täpselt ja lühidalt – too esile kõige olulisem teave ja esita faktid:
- juhtumi sisu, tuues välja võimalikult konkreetselt ja täpselt kõik võimalikud faktid ja ka võimalik tekkinud (tekkiv) kahju;
- kus juhtum aset leidis;
- millal juhtum toimus (kui täpset kuupäeva ei tea, siis anna orienteeruv aeg);
- kes olid juhtumiga seotud (nimi, ametikoht, asutus);
- juhul kui on olemas, siis ka tõendusmaterjalid (pildid, dokumendid, kirjavahetus vms.);
- kuidas toodud informatsiooni teieni jõudis ning kas olite (olete) ise ka seotud antud juhtumiga.
Kes teavitustega tegeleb?
Rikkumisteadete vastuvõtmise ja menetlemisega tegeleb OÜ Koduhoolduse büroo, kes vajadusel kaasab protsessi valdkonna spetsialiste ja muid pädevaid isikuid või edastab teate edasiseks menetlemiseks selleks pädevale isikule.
Büroo annab teavitajale tagasisidet nii teate vastuvõtmise, menetluse käigu kui järelmeetmete rakendamise kohta.
Büroo saadab rikkumisteate kättesaamise kohta kinnituse rikkumisest teavitajale 7 päeva jooksul pärast teate kättesaamist. Kui teade ei kuulu seaduse kohaldamisalasse ning teavitajale ettenähtud kaitse ei kohaldu, teavitab büroo sellest rikkumisteate esitanud isikut.
Kui OÜ Koduhooldusel puudub pädevus teate menetlemiseks, edastab büroo teate esimesel võimalusel, kuid hiljemalt 5. tööpäeval pärast teate vastuvõtmist pädevale asutusele, informeerides sellest teavitajat.
Büroo annab rikkumisest teavitajale tagasisidet järelmeetmete rakendamise ja rikkumise menetluse lõpptulemuse kohta esimesel võimalusel, kuid hiljemalt 3 kuud või asutusevälise teavituskanali kaudu rikkumisest teavitamise korral põhjendatud juhul 6 kuud pärast rikkumisteate kättesaamist.
Teavitust ja tagasisidet ei anta, kui teavitaja on tagasiside saatmise otsesõnu keelanud või on põhjust arvata, et see seaks ohtu teavitaja konfidentsiaalsuse või teade on esitatud anonüümselt.
Rikkumisteated säilitatakse 3 aastat alates teavitajale tagasiside andmisest.
Kuidas me teavitajat kaitseme?
Büroo tagab rikkumisest teavitamise fakti ja teavitanud inimese ning teiste heas usus arvamust avaldanute konfidentsiaalsuse. Teavitaja isiku võib avaldada üksnes tema nõusolekul.
OÜ Koduhooldus tagab teavitajale kaitse rikkumisest teavitamise tõttu survemeetmete rakendamise eest TÕRTKS sätestatud alustel ja tingimustel.
Viimati uuendatud 24.01.2025